Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Uplatnění čtenářských strategií v rozvoji čtenářské gramotnosti ve 3. - 4. ročníku ZŠ
SOBOTKOVÁ, Marie
Diplomová práce s názvem Uplatnění čtenářských strategií v rozvoji čtenářské gramotnosti ve 3. - 4. ročníku ZŠ se zabývá uplatněním čtenářských strategií prostřednictvím vytvořených pracovních listů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na vymezení funkční gramotnosti, čtenářské gramotnosti a na práci se čtenářskými strategiemi. Praktická část je zaměřena na tvorbu pracovních listů s uplatněním čtenářských strategií a zaměřením na čtení s porozuměním pro žáky 3. - 4. ročníků ZŠ.
Metody kritického myšlení v literární výchově na 1. stupni ZŠ
RÝDLOVÁ, Tereza
Diplomová práce se zabývá metodami kritického myšlení ve výuce literární výchovy na 1. stupni ZŠ. Práce je rozdělena na tři části - teoretickou, výzkumnou a praktickou. Teoretická část definuje pojem literární výchova a charakterizuje ji v současném RVP ZV. Dále vysvětluje pojmy, jako jsou výukové metody a organizační formy a zároveň je klasifikuje. Vymezuje pojmy kritického myšlení a třífázového modelu učení E-U-R. Výzkumná část na základě dotazníku mapuje využívání metod kritického myšlení ve výuce čtení a literární výchovy ve 2. - 5. ročníku ZŠ. Praktická část se zabývá přípravami na jednotlivé hodiny s použitím vybraných metod kritického myšlení.
Práce s naučnou literaturou v mateřské škole
Steklá, Martina ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Koželuhová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá metodickým zpracováním a realizací čtyř tematicky zaměřených týdenních lekcí pro práci s naučnou literaturou u dětí v mateřské škole. Cílem je motivovat děti v zájmu o naučné knihy a získání nových znalostí prostřednictvím knih. Práce předkládá užití integrativního modelu čtenářské pregramotnosti ve vztahu k naučné literatuře propojením všech složek činností dítěte v mateřské škole, uplatněním metod kritického myšlení v třífázovém modelu učení (E-U-R) a čtenářských strategií pro umocnění zážitku z poznávání prostřednictvím naučných knih. Teoretická část se zabývá čtenářskou gramotností, zaměřenou na čtenářskou pregramotnost a integrativní model čtenářské pregramotnosti ve vztahu k naučné literatuře, významem knihy v předškolním věku, využitím metod kritického myšlení a čtenářských strategií, prací s naučnou literaturou a charakteristikou dítěte předškolního věku ve vztahu k práci s naučnou literaturou. Praktická část vychází z designu akčního výzkumu, který byl zaměřen na realizaci čtyř týdenních tematicky zaměřených lekcí k získání zájmu dětí o naučné knihy a k získání jejich nových znalostí prostřednictvím knih. Cílem diplomové práce je představit možnost podnícení zájmu o knihy u dětí předškolního věku metodikou čtyř týdenních lekcí, vztahujících se ke konkrétnímu,...
Zahájení hodiny literární výchovy dle zásad pedagogického konstruktivismu
Minářová, Tereza ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Komberec, Filip (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice zahajování vyučování v oboru literární výchovy. Autorka si stanovila za cíl dokázat, že uplatňování konstruktivistického přístupu ve strukturování výuky vzbuzuje v žácích a studentech zájem, aktivitu a motivaci k učení, podporuje samotný učební proces a kritické myšlení. Pomocí předložených argumentů na základě studia odborné literatury a zkušeností z pedagogické praxe ověřuje pozitivní vliv využití modelu učení E-U-R. Konkrétně se zaměřuje na první z fází, evokaci, pro jejíž provedení předkládá kritéria, metody realizace a navrhuje její možný obsah. V praktické části své předpoklady ověřuje na šesti vyučovacích hodinách, jejichž reflexe dokazují, že účinná evokace podporuje proces učení.
Výukové metody v hodinách českého jazyka na 2. stupni základních škol
ADAMOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá vzdělávací oblastí Jazyk a jazyková komunikace se zaměřením na vzdělávací obor Český jazyk a literatura na druhém stupni základních škol a vymezuje problematiku výukových metod. Tyto otázky jsou charakterizovány z hlediska teoretického i výzkumného. Teoretická část představuje předmět český jazyk pro druhý stupeň základních škol jako výukový předmět a zabývá se výukovými metodami z hlediska jejich klasifikace. Výzkumná část vychází z dotazníkového šetření a zaměřuje se na praktickou využitelnost výukových metod v hodinách českého jazyka na druhém stupni základních škol.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.